TOZ NSZZ FSG PRZY PSG MEDYKA W RUMUNII

1095

Czerwiec to miesiąc dla  TOZ NSZZ FSG  Placówki w Medyce, który zawsze obfituje w organizowane przez nią atrakcje turystyczne. W tym roku zorganizowaliśmy wycieczkę mającą przybliżyć wszystkim uczestnikom walory turystyczno krajoznawcze Rumunii. W dniach 05-09.06.2014r. pojechaliśmy  „Śladami Hrabiego Drakuli” rozpoczynając naszą wędrówkę od Turdy, gdzie  zobaczyliśmy  jedną z największych obecnie atrakcji w tym kraju – podziemną kopalnię soli. Następnym etapem było urokliwe miasteczko Targu Mures gdzie zobaczyliśmy twierdzę miejską, kościół unitariański, katedrę katolicką i prawosławną oraz  wybrane secesyjne obiekty: magistrat i  Pałac kultury. Kolejną miejscowością na trasie naszej wycieczki była Sighisoara gdzie zwiedziliśmy m.in. Wieżę Zegarową,  Kościół na Wzgórzu, Kościół Klasztorny, Schody Szkolne, Dom Drakuli, Dom Wenecki, Mury i Baszty Obronne.

Następnym etapem  zapoznania się z historią  rejonu Karpat był turystyczny kurort znany miłośnikom sportów zimowych czyli Brasov. Poruszając się  wąskimi uliczkami miasta zobaczyliśmy Czarny Kościół, pomnik Johannesa Honterusa,   bramę  Schei w kształcie łuku triumfalnego, Bastion Tkaczy i na koniec kolejką linową  udaliśmy się na taras widokowy znajdujący się na Górze Tampa, z którego podziwialiśmy rozciągającą się panoramę miasta i okolic.  Dalej w poszukiwaniu śladów Hrabiego Drakuli  pojechaliśmy do Rasnova gdzie zwiedziliśmy średniowieczny zamek chłopski. nazywany „rumuńskim Carcassonne”. Kolejnym etapem poszukiwań był zamek Bran:  tzw. Biały Zamek określany mianem  zamku Drakuli . Trzeci dzień naszej wyprawy to niegdysiejsza  Europejska stolica kultury czyli  Sibiu, w skład którego wchodzą Plac Duży, Mały i Huet, żelazny Most Kłamców oraz słynne, charakterystyczne budynki posiadające „oczy”.
Jako wisienkę na torcie na sam koniec zostawiliśmy sobie zwiedzanie jednego z największych zamków Rumunii czyli zamek Korwina w Hunedoarze.
Po takich przeżyciach wszyscy z uśmiechami na twarzach jednogłośnie zadeklarowaliśmy, że już we wrześniu   w tym samym składzie wyruszymy na dalszy „ podbój”  miejsc związanych z historią Europy – tym razem na Słowację i Węgry.